7.راه های ترک استمناء چیست؟

اول باید برای شما دوست عزیزم بگم که استمناء از بزرگترین گناه کبیره است که برای انجام دهنده ی آن، وعده ی عذاب الهی داده شده است و انجام دهنده ی آن، به جز اینکه خودش را به سمت نابودی میکشونه، و به جز یه لذت چندلحظه ای، هیچ سودی نصیبش نخواهد شد.

 

اما اینکه برای ترک آن سوال کردید، اولین قدم برای ترک، این که بدانید این عمل زشت، گناه است و نابودکننده ی انسان است  و مرحله ی بعد، خواستن است(یعنی تصمیم جده بر ترک آن).

و قدم بعد از آن، اینکه عوامل گناه را از زندگی خودت دور کنی و سعی کنی، ذهنت را از خاطرات گناه پاک کنی و به چیزهای خوب فکر کنی. مشغولیت های مثبت مثل قرائت قرآن، درس خواندن، و ....  برای خودت درست کنی.

از عوامل بسیار مهم برای دوری از وسوسه های شیطانی، این است که از محیط خلوت مثل تنهایی در اتاق، و دیدن فیلم های شهوت انگیز، به شدن دوری کنی و سعی کن که میشه در جمع، قرار بگیر.

کنترل چشم، بسیار برای ترک گناه بالاخص این گناه زشت، تاثیر داره. و البته که یکی از مهم ترین عوامل این گناه، کنترل نکردن چشم و نگاه گناه و حرام استت.

نوع لباس پوشیدن شما، بسیار موثر در ترک یا انجام این عمل است؛ از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان، دوری کن. و سعی کن از پوشیدن شورتهای اسلیپ(بون پاچه) نیز دوری کن و از شرتها معمولی استفاده کن.

نوع خوابیدنت هم اگر بر روی شکم میخوابی، حتما تغییر بده.

اگر این توصیه ها را انجام دادی، و با وجود انجام صحیح آن، برفرض محال، نتیجه نگرفتی، میتونی باهام در تماس باشی تا راه های اساسی تری را توصیه کنم.